Van kedved felfedezni, hogyan formálja az AI a mozgóképművészet világát? Ha érdekel az animáció, a képi feldolgozás, ha van mondanivalód, amit vizuális eszközökkel is kiegészítenél, akkor itt a helyed!
Az “AI & Mozgóképművészet” egy három hónapos blended learning tanfolyam, amely azoknak a diákoknak és volt diákoknak szól, akik érdeklődnek a gondolatok képi feldolgozási lehetőségei iránt, és esetleg már rendelkeznek tapasztalattal a mozgóképművészet különböző területein, például animációs filmek, grafikai tervezés vagy képi feldolgozás terén. A program célja, hogy megismertesse a résztvevőket az AI által nyújtott lehetőségekkel a mozgóképes alkotásban, és gyakorlati tudást adjon online workshopok, házi feladatok és otthoni projektek során.
A tanfolyam végén a résztvevők egy egyhetes alkotótáborban vesznek részt, ahol a forgatókönyvírástól az animáció megvalósításáig végigkövethetik egy mozgóképes projekt születését. A program EU finanszírozású, és 15-30 éves fiatalok számára nyitott.
Tematika
1. MODUL: KONCEPCIÓ és FORGATÓKÖNYV ÍRÁS
Kreatív ötletek kidolgozása és a történet megtervezése.
Bevezetés a kreatív ötletalkotás és történetmesélés alapelveibe az MI segítségével.
A koncepció meghatározása: téma, célközönség, üzenet és vizuális stílus kidolgozása.
Az AI eszközök használata ötletek generálására és kreatív szövegek írására.
Saját történetek és forgatókönyvek kidolgozása.
AI-alapú kutatói munka: hasonló művek elemzése, vizuális és narratív trendek felfedezése.
A történet felépítésének kulcselemei: narratív ív, karakterfejlesztés, konfliktus és megoldás.
A cél, hogy minden résztvevő rendelkezzen egy jól kidolgozott koncepcióval és strukturált tervvel, amely megalapozza a következő modulok munkáját.
_________________
Digitális tananyag publikálása: 2025.02.03. Online workshop: 2025.02.07. HU 15:00-17:00 RO 16:00-18:00 Forgatókönyv beküldése: 2025.02.16. 24:00
2. MODUL: KÉPGENERÁLÁS
AI-alapú technikák alkalmazása mozgóképes vizuális elemek létrehozására.
Bevezetés az AI-alapú képalkotás lehetőségeibe és eszközeibe.
A vizuális kompozíció és művészeti stílusok tervezésének alapelvei.
Szövegből képet generáló rendszerek működésének bemutatása.
A mesterséges intelligencia használata különböző stílusú képek és textúrák előállítására.
A vizuális konzisztencia megőrzése a történetmesélés támogatására.
A cél a narratívát erősítő, egyedi vizuális elemek létrehozása.
_________________
Digitális tananyag publikálása: 2025.02.17. Online workshop: 2025.02.21. HU 15:00-17:00 RO 16:00-18:00 Eredmény képek beküldése: 2025.03.02. 24:00
3. MODUL: ELŐKÉSZÍTÉS
Hang generálása, képelemek előkészítése az animálásra és animálás.
Bevezetés a hanggenerálás alapjaiba mesterséges intelligencia segítségével.
Narrációk generálása az MI segítségével.
Vizuális elemek előkészítése animáláshoz: rétegek kezelése, leválasztása, módosítása.
Az AI-eszközök alkalmazása az animációs folyamat hatékonyabbá tételére.
A cél a mozgóképes formátumhoz szükséges elemek professzionális előkészítése.
_________________
Digitális tananyag publikálása: 2025.03.03. Online workshop: 2025.03.07. HU 15:00-17:00 RO 16:00-18:00 Eredmények beküldése: 2025.03.16. 24:00
4. MODUL: KOMPOZITÁLÁS ÉS VÁGÁS
Jelenetek összevágása audiovizuális alkotássá.
Bevezetés az audiovizuális elemek összeállításának technikáiba.
Vágási technikák és időzítési módszerek elsajátítása.
Az AI-alapú eszközök használata a gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés érdekében.
Hang- és képi elemek harmonikus integrálása, narratív ritmus.
Rétegek kezelése és vizuális effektek alkalmazása a kompozíció során.
A cél egy koherens, bemutatásra kész audiovizuális mű elkészítése.
_________________
Digitális tananyag publikálása: 2025.03.17. Online workshop: 2025.03.21. HU 15:00-17:00 RO 16:00-18:00 Eredmények beküldése: 2025.03.30. 24:00
ALKOTÓTÁBOR
Öt nap Erdélyben, ahol valamennyi résztvevő a tanultak alapján elkészít egy alkotást, amit bemutathat a nagyközönségnek.
Időpont: 2025.04.07-11.
(Akinek ez az időpont nem alkalmas az utazásra, keressen meg bennünket telefonon/e-mailben.)
Jelentkezés: 2025. február 6.
FAQ
Hogyan
A tananyag 4 modulból épül fel. A modulokat 2 hetes ciklusokban tanítjuk. A modulok tananyaga e-learning formátumban a tanulók rendelkezésére áll (2 hetente publikálunk egy-egy modult). Ezek tanulási ideje kb. 90-120 perc. Minden modulhoz kapcsolódóan egy 120 perces online workshop keretein belül is bemutatjuk az aktuális tananyagot, illetve a workshop során lehet tisztázni a felmerülő kérdéseket is az oktatókkal. Ezt követően a tanultakból elkészítendő feladatra 8-10 nap áll rendelkezésre. Az elkészült feladatot ezalatt az idő alatt (a következő workshopig) az oktatóknak el kell juttatni.
Az alkotótáborban a tanultak alkalmazásával önálló alkotást készítenek a résztvevők, melyet bemutatnak az érdeklődő közönségnek is.
2025.02.01. – 2025.03.31. Online oktatás, otthoni tanulás 8 héten keresztül, 4 otthoni feladat elkészítése és elküldése. A workshopok várhatóan Zoom alkalmazáson keresztül zajlanak.
2025.04.01. – 2025.04.30. Egy hetes alkotótábor személyes részvétellel
Jelentkezés módja
Kérjük, hogy a jelentkezési lapot legkésőbb 2025. február 6-ig töltse ki és küldje el nekünk. Csatolja néhány korábbi munkáját (vagy adja meg azok elérhetőségeit).
A jelentkezők kiválasztásáról emailben értesítőt küldünk. Ha a jelentkezésével kapcsolatban kérdésünk merülne fel, telefonon vagy emailben fogjuk keresni, ezért van szükségünk az elérhetőségeire, kérjük figyeljen oda, hogy ezeket pontosan adja meg.
A tananyag 4 modulból épül fel. A modulokat 2 hetes ciklusokban tanítjuk. A modulok tananyaga e-learning formátumban a tanulók rendelkezésére áll (2 hetente publikálunk egy-egy modult). Ezek tanulási ideje kb. 90-120 perc. Minden modulhoz kapcsolódóan egy 120 perces online workshop keretein belül is bemutatjuk az aktuális tananyagot, illetve a workshop során lehet tisztázni a felmerülő kérdéseket is az oktatókkal. Ezt követően a tanultakból elkészítendő feladatra 8-10 nap áll rendelkezésre. Az elkészült feladatot ezalatt az idő alatt (a következő workshopig) az oktatóknak el kell juttatni.
Az alkotótáborban a tanultak alkalmazásával önálló alkotást készítenek a résztvevők, melyet bemutatnak az érdeklődő közönségnek is.
2025.02.01. – 2025.03.31. Online oktatás, otthoni tanulás 8 héten keresztül, 4 otthoni feladat elkészítése és elküldése. A workshopok várhatóan Zoom alkalmazáson keresztül zajlanak.
2025.04.01. – 2025.04.30. Egy hetes alkotótábor személyes részvétellel
Kérjük, hogy a jelentkezési lapot legkésőbb 2025. február 6-ig töltse ki és küldje el nekünk. Csatolja néhány korábbi munkáját (vagy adja meg azok elérhetőségeit).
A jelentkezők kiválasztásáról emailben értesítőt küldünk. Ha a jelentkezésével kapcsolatban kérdésünk merülne fel, telefonon vagy emailben fogjuk keresni, ezért van szükségünk az elérhetőségeire, kérjük figyeljen oda, hogy ezeket pontosan adja meg.
A projekt során várhatóan AI eszközöket fogunk használni. A runwayml.com használatát a projekt finanszírozza, a további AI eszközök trial verzióit preferáljuk, de az Adobe szoftverek megléte feltétel. Akinek ez utóbbi gondot okoz, keressen minket és igyekszünk megoldást találni.
A tanfolyamon való részvétel térítésmentes. A kiválasztott résztvevőkkel megállapodást kötünk, melyben a tanfolyam megszakítására vonatkozó feltételeket kikötjük.
Az egy hetes alkotótábor szállás/ellátás és útiköltségeit a projekt fedezi.
Alkotótábor
A résztvevők a tanultak alkalmazásával további, személyes jelenléttel kiegészült támogatással mozgóképes alkotást készítene el, melyet az alkotóhét végén egy nyilvános eseményen be is mutatnak a széles publikumnak.
Az alkotótáborra a Hargita Megye Tanácsa, ill. a Vámszer Géza Művészeti Népiskola szervezésében kerül sor, Erdélyben. Időpont: 2025.04.07-11. A szállás/ellátás/útiköltségeit a projekt forrásaiból fedezzük.
Akinek ez az időpont nem alkalmas az utazásra, keressen meg bennünket telefonon/e-mailen.
A projekt során várhatóan AI eszközöket fogunk használni. A runwayml.com használatát a projekt finanszírozza, a további AI eszközök trial verzióit preferáljuk, de az Adobe szoftverek megléte feltétel. Akinek ez utóbbi gondot okoz, keressen minket és igyekszünk megoldást találni.
A tanfolyamon való részvétel térítésmentes. A kiválasztott résztvevőkkel megállapodást kötünk, melyben a tanfolyam megszakítására vonatkozó feltételeket kikötjük.
Az egy hetes alkotótábor szállás/ellátás és útiköltségeit a projekt fedezi.
A résztvevők a tanultak alkalmazásával további, személyes jelenléttel kiegészült támogatással mozgóképes alkotást készítene el, melyet az alkotóhét végén egy nyilvános eseményen be is mutatnak a széles publikumnak.
Az alkotótáborra a Hargita Megye Tanácsa, ill. a Vámszer Géza Művészeti Népiskola szervezésében kerül sor, Erdélyben. Időpont: 2025.04.07-11. A szállás/ellátás/útiköltségeit a projekt forrásaiból fedezzük.
Akinek ez az időpont nem alkalmas az utazásra, keressen meg bennünket telefonon/e-mailen.
Az oktatók
Hátszegi Zsolt
Mozgóképművész és zenész, a Unigoat animációs stúdió vezetője, a Vámszer Géza Művészeti Népiskola animáció tanára. 15 éve foglalkozik az analóg technikáktól az AI eszközökig valamennyi animációs technikával, a reklám animációk mellett számos múzeumi kiállítás mozgóképanyagát készítette el.
Mihály László
Csíkszeredában élő tervezőgrafikus, fotós. 25 éve dolgozik sajtóban, több erdélyi nyomtatott újság, magazin lapterv-készítője, tördelője, weboldalak tervezője. Dolgozott újságíróként, fotóriporterként, dokumentarista látásmódját ma a kreativitással és mesterséges intelligencia képalkotó technológiáinak felhasználásával ötvözve alkot vizuális tartalmakat különböző kommunikációs felületekre.
Az Arts&AI projektről
Az Arts&AI (AI & Művészetek) az Interregió Fórum Egyesület és a Hargita Megye Tanácsa közös projektje. A projekt megvalósítását az Erasmus+ Kisléptékű partnerségek az ifjúság területén (KA210-YOU) program teszi lehetővé.
A projektet vezető szakemberek oktatási anyagokat hoznak létre fiatal művészek számára, hogy segítségükkel alkalmazni tudják az mesterséges intelligencia új eszközeit. A fiatal kézműves művészek aktívan részt vesznek a megalkotott tanulási folyamatban, és megosztják tapasztalataikat észrevételeiket egymás között a saját csoportjukban és a részt vevő szervezetek között. Ennek célja, hogy lépést tudjanak tartani az innovációval, fejlesszék művészeti tevékenységeiket, és erősítsék a kulturális cserét a partnerországok között.
A projekt fő célközönsége azok a vizuális kreatív iparágakban dolgozó fiatalok, akik képesek az AI-t számos területen alkalmazni a munkájuk során (elsődleges célközönség azok a fiatalok, akik a vizuális kreatív iparágakban tevékenykednek a kulturális örökség és funkcionális területeken).
Összesen 30 fő (15-15) magyarországi és romániai fiatal részvételére van lehetőségünk. A résztvevők között reményeink szerint lesznek olyanok, akiknek a részvétel szélesebbre nyitja a lehetőségeit, segíti őket a munka világában történő elhelyezkedésben, és utat mutat a további fejlődésükhöz is.
Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi. Az "Értettem" gombra kattintva Ön hozzájárul MINDEN cookie használatához. A "Cookie settings" gombra kattintva konkrét hozzájárulást adhat a különféle sütikkel kapcsolatban.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Cookie
Duration
Description
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_gtag_UA_200234241_1
1 minute
Set by Google to distinguish users.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Cookie
Duration
Description
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.