AI & Mozgógép művészet

Van kedved felfedezni, hogyan formálja az AI a mozgóképművészet világát? Ha már van előképzettséged az animáció, képi feldolgozás vagy grafikai területén, és szeretnéd tovább fejleszteni tudásod egy innovatív tanfolyam keretében, akkor itt a helyed!

Mi ez?

Két hónap tanulás - 4 modul - 1 hét alkotótábor

Az „AI & Mozgóképművészet” egy három hónapos blended learning tanfolyam, amely azoknak a diákoknak és volt diákoknak szól, akik már rendelkeznek tapasztalattal a mozgóképművészet különböző területein, például animációs filmek, grafikai tervezés vagy képi feldolgozás terén. A program célja, hogy megismertesse a résztvevőket az AI által nyújtott lehetőségekkel a mozgóképes alkotásban, és gyakorlati tudást adjon online workshopok, házi feladatok és otthoni projektek során.

A tanfolyam végén a résztvevők egy egyhetes alkotótáborban vesznek részt, ahol a forgatókönyvírástól az animáció megvalósításáig végigkövethetik egy mozgóképes projekt születését. A program EU finanszírozású, és 18-30 éves fiatalok számára nyitott.

Tematika

KONCEPCIÓ és FORGATÓKÖNYV ÍRÁS – Kreatív ötletek kidolgozása és a történet megtervezése.

KÉPGENERÁLÁS – AI-alapú technikák alkalmazása mozgóképes vizuális elemek létrehozására.

ELŐKÉSZÍTÉS  – Hang generálása, képelemek előkészítése az animálásra és animálás.

KOMPOZITÁLÁS ÉS VÁGÁS – Jelenetek összevágása audiovizuális alkotássá.

ALKOTÓTÁBOR – Egy hét Erdélyben, ahol valamennyi résztvevő közösen, a tanultak alapján elkészít egy alkotást.

Jelentkezés: 2025. január 31.

FAQ

Hogyan

A tananyag 4 modulból épül fel. Online workshop keretein belül bemutatjuk az aktuális tananyagot, majd a tanultakból elkészítendő feladatra 2 hét áll rendelkezésre, és az elkészült feladatot ezalatt az idő alatt (a következő workshopig) az oktatóknak el kell juttatni. 

Az alkotótáborban a tanultak alkalmazásával önálló alkotást készítenek a résztvevők, melyet bemutatnak az érdeklődő közönségnek is.

2024.09.01. – 2025.01.31 Résztvevők toborzása, csoportalakítás

2025.02.01. – 2025.03.31. Online oktatás, otthoni tanulás 8 héten keresztül, 4 otthoni feladat elkészítése és elküldése. A workshopok várhatóan Zoom alkalmazáson keresztül zajlanak. 

2025.04.01. – 2025.04.30. Egy hetes alkotótábor személyes részvétellel

Kérjük, hogy a jelentkezési lapot legkésőbb december 15-ig töltse ki és küldje el nekünk. Csatolja néhány korábbi munkáját (vagy adja meg azok elérhetőségeit).

A jelentkezők kiválasztásáról emailben értesítőt küldünk, legkésőbb november 30-ig. Ha a jelentkezésével kapcsolatban kérdésünk merülne fel, telefonon vagy emailben fogjuk keresni, ezért van szükségünk az elérhetőségeire, kérjük figyeljen oda, hogy ezeket pontosan adja meg. 

Technikai és személyi feltételek
  • 18-30 éves fiatal
  • Grafikai és/vagy mozgógépismereti előtanulmányok
  • Adobe szoftverek (min. Photoshop) ismerete, megléte
  • Képi eszközök használatát lehetővé tévő laptop
  • Minimális angol nyelvismeret
  • A projekt során várhatóan AI eszközöket fogunk használni. A runwayml.com használatát a projekt finanszírozza, a további AI eszközök trial verzióit preferáljuk, de az Adobe szoftverek megléte feltétel.   
  • A tanfolyamon való részvétel térítésmentes. A kiválasztott résztvevőkkel megállapodást kötünk, melyben a tanfolyam megszakítására vonatkozó feltételeket kikötjük.
  • Az egy hetes alkotótábor szállás/ellátás és útiköltségeit a projekt fedezi. 

Az alkotótáborra a Hargita Megye Tanácsa, ill. a Vámszer Géza Művészeti Népiskola szervezésében kerül sor, Erdélyben. A résztvevők a tanultak alkalmazásával további, személyes jelenléttel kiegészült támogatással mozgóképes alkotást készítene el, melyet az alkotóhét végén egy nyilvános eseményen be is mutatnak a széles publikumnak.

Az alkotótábor szállás/ellátás/útiköltségeit a projekt forrásaiból fedezzük.

Az oktatók

Hátszegi Zsolt

Mozgóképművész és zenész, a Unigoat animációs stúdió vezetője, a Vámszer Géza Művészeti Népiskola animáció tanára. 15 éve foglalkozik az analóg technikáktól az AI eszközökig valamennyi animációs technikával, a reklám animációk mellett számos múzeumi kiállítás mozgóképanyagát készítette el.

Mihály László

Csíkszeredában élő tervezőgrafikus, fotós. 25 éve dolgozik sajtóban, több erdélyi nyomtatott újság, magazin lapterv-készítője, tördelője, weboldalak tervezője. Dolgozott újságíróként, fotóriporterként, dokumentarista látásmódját ma a kreativitással és mesterséges intelligencia képalkotó technológiáinak felhasználásával ötvözve alkot vizuális tartalmakat különböző kommunikációs felületekre.

Az Arts&AI projektről

Az Arts&AI (AI & Művészetek) az Interregió Fórum Egyesület és a Hargita Megye Tanácsa közös projektje. A projekt megvalósítását az Erasmus+ Kisléptékű partnerségek az ifjúság területén (KA210-YOU) program teszi lehetővé.

A projektet vezető szakemberek oktatási anyagokat hoznak létre fiatal művészek számára, hogy segítségükkel alkalmazni tudják az mesterséges intelligencia új eszközeit. A fiatal kézműves művészek aktívan részt vesznek a megalkotott tanulási folyamatban, és megosztják tapasztalataikat észrevételeiket egymás között a saját csoportjukban és a részt vevő szervezetek között. Ennek célja, hogy lépést tudjanak tartani az innovációval, fejlesszék művészeti tevékenységeiket, és erősítsék a kulturális cserét a partnerországok között.

A projekt fő célközönsége azok a vizuális kreatív iparágakban dolgozó fiatalok, akik képesek az AI-t számos területen alkalmazni a munkájuk során (elsődleges célközönség azok a fiatalok, akik a vizuális kreatív iparágakban tevékenykednek a kulturális örökség és funkcionális területeken).

Összesen 30 fő (15-15) magyarországi és romániai fiatal részvételére van lehetőségünk. A résztvevők között reményeink szerint lesznek olyanok, akiknek a részvétel szélesebbre nyitja a lehetőségeit, segíti őket a munka világában történő elhelyezkedésben, és utat mutat a további fejlődésükhöz is.  

A projekt száma: 2023-3-HU01-KA210-YOU-000181250

Időtartama: 2024.03.01. – 2025.08.31.

Jelentkezel?

Gyere, tanulj velünk!

Tölts fel képet a munkáid közül