AI & Mozgógép művészet

Van kedved felfedezni, hogyan formálja az AI a mozgóképművészet világát? Ha érdekel az animáció, a képi feldolgozás, ha van mondanivalód, amit vizuális eszközökkel is kiegészítenél, akkor itt a helyed!

Mi ez?

Két hónap tanulás : 4 modul + 1 hét alkotótábor

Az „AI & Mozgóképművészet” egy három hónapos blended learning tanfolyam, amely azoknak a diákoknak és volt diákoknak szól, akik érdeklődnek a gondolatok képi feldolgozási lehetőségei iránt, és esetleg már rendelkeznek tapasztalattal a mozgóképművészet különböző területein, például animációs filmek, grafikai tervezés vagy képi feldolgozás terén. A program célja, hogy megismertesse a résztvevőket az AI által nyújtott lehetőségekkel a mozgóképes alkotásban, és gyakorlati tudást adjon online workshopok, házi feladatok és otthoni projektek során.

A tanfolyam végén a résztvevők egy egyhetes alkotótáborban vesznek részt, ahol a forgatókönyvírástól az animáció megvalósításáig végigkövethetik egy mozgóképes projekt születését. A program EU finanszírozású, és 15-30 éves fiatalok számára nyitott.

Tematika

1. MODUL: KONCEPCIÓ és FORGATÓKÖNYV ÍRÁS
Kreatív ötletek kidolgozása és a történet megtervezése.
  • Bevezetés a kreatív ötletalkotás és történetmesélés alapelveibe az MI segítségével.
  • A koncepció meghatározása: téma, célközönség, üzenet és vizuális stílus kidolgozása.
  • Az AI eszközök használata ötletek generálására és kreatív szövegek írására.
  • Saját történetek és forgatókönyvek kidolgozása.
  • AI-alapú kutatói munka: hasonló művek elemzése, vizuális és narratív trendek felfedezése.
  • A történet felépítésének kulcselemei: narratív ív, karakterfejlesztés, konfliktus és megoldás.
  • A cél, hogy minden résztvevő rendelkezzen egy jól kidolgozott koncepcióval és strukturált tervvel, amely megalapozza a következő modulok munkáját.

_________________

Digitális tananyag publikálása: 2025.02.03.
Online workshop:  2025.02.07. HU 15:00-17:00 RO 16:00-18:00
Forgatókönyv beküldése: 2025.02.16. 24:00

2. MODUL:  KÉPGENERÁLÁS
AI-alapú technikák alkalmazása mozgóképes vizuális elemek létrehozására.
  • Bevezetés az AI-alapú képalkotás lehetőségeibe és eszközeibe.
  • A vizuális kompozíció és művészeti stílusok tervezésének alapelvei.
  • Szövegből képet generáló rendszerek működésének bemutatása.
  • A mesterséges intelligencia használata különböző stílusú képek és textúrák előállítására.
  • A vizuális konzisztencia megőrzése a történetmesélés támogatására.
  • A cél a narratívát erősítő, egyedi vizuális elemek létrehozása.

_________________

Digitális tananyag publikálása: 2025.02.17.
Online workshop:  2025.02.21. HU 15:00-17:00 RO 16:00-18:00
Eredmény képek beküldése: 2025.03.02. 24:00

3. MODUL: ELŐKÉSZÍTÉS
Hang generálása, képelemek előkészítése az animálásra és animálás.
  • Bevezetés a hanggenerálás alapjaiba mesterséges intelligencia segítségével.
  • Narrációk generálása az MI segítségével.
  • Vizuális elemek előkészítése animáláshoz: rétegek kezelése, leválasztása, módosítása.
  • Az AI-eszközök alkalmazása az animációs folyamat hatékonyabbá tételére.
  • A cél a mozgóképes formátumhoz szükséges elemek professzionális előkészítése.

_________________

Digitális tananyag publikálása: 2025.03.03.
Online workshop:  2025.03.07. HU 15:00-17:00 RO 16:00-18:00
Eredmények beküldése: 2025.03.16. 24:00

4. MODUL: KOMPOZITÁLÁS ÉS VÁGÁS
Jelenetek összevágása audiovizuális alkotássá.
  • Bevezetés az audiovizuális elemek összeállításának technikáiba.
  • Vágási technikák és időzítési módszerek elsajátítása.
  • Az AI-alapú eszközök használata a gyorsabb és hatékonyabb munkavégzés érdekében.
  • Hang- és képi elemek harmonikus integrálása, narratív ritmus.
  • Rétegek kezelése és vizuális effektek alkalmazása a kompozíció során.
  • A cél egy koherens, bemutatásra kész audiovizuális mű elkészítése.

_________________

Digitális tananyag publikálása: 2025.03.17.
Online workshop:  2025.03.21. HU 15:00-17:00 RO 16:00-18:00
Eredmények beküldése: 2025.03.30. 24:00

Jelentkezés: 2025. február 6.

FAQ

A tananyag 4 modulból épül fel. A modulokat 2 hetes ciklusokban tanítjuk. A modulok tananyaga e-learning formátumban a tanulók rendelkezésére áll (2 hetente publikálunk egy-egy modult). Ezek tanulási ideje kb. 90-120 perc. Minden modulhoz kapcsolódóan egy 120 perces online workshop keretein belül is bemutatjuk az aktuális tananyagot, illetve a workshop során lehet tisztázni a felmerülő kérdéseket is az oktatókkal. Ezt követően a tanultakból elkészítendő feladatra 8-10 nap áll rendelkezésre. Az elkészült feladatot ezalatt az idő alatt (a következő workshopig) az oktatóknak el kell juttatni.

Az alkotótáborban a tanultak alkalmazásával önálló alkotást készítenek a résztvevők, melyet bemutatnak az érdeklődő közönségnek is.

2024.09.01. – 2025.01.31 Résztvevők toborzása, csoportalakítás

2025.02.01. – 2025.03.31. Online oktatás, otthoni tanulás 8 héten keresztül, 4 otthoni feladat elkészítése és elküldése. A workshopok várhatóan Zoom alkalmazáson keresztül zajlanak. 

2025.04.01. – 2025.04.30. Egy hetes alkotótábor személyes részvétellel

Kérjük, hogy a jelentkezési lapot legkésőbb 2025. február 6-ig töltse ki és küldje el nekünk. Csatolja néhány korábbi munkáját (vagy adja meg azok elérhetőségeit).

A jelentkezők kiválasztásáról emailben értesítőt küldünk. Ha a jelentkezésével kapcsolatban kérdésünk merülne fel, telefonon vagy emailben fogjuk keresni, ezért van szükségünk az elérhetőségeire, kérjük figyeljen oda, hogy ezeket pontosan adja meg. 

  • 14-30 éves fiatal
  • Grafikai és/vagy mozgógépismereti előtanulmányok
  • Adobe szoftverek (min. Photoshop) ismerete, megléte
  • Képi eszközök használatát lehetővé tévő laptop
  • Minimális angol nyelvismeret
  • A projekt során várhatóan AI eszközöket fogunk használni. A runwayml.com használatát a projekt finanszírozza, a további AI eszközök trial verzióit preferáljuk, de az Adobe szoftverek megléte feltétel.  Akinek ez utóbbi gondot okoz, keressen minket és igyekszünk megoldást találni.  
  • A tanfolyamon való részvétel térítésmentes. A kiválasztott résztvevőkkel megállapodást kötünk, melyben a tanfolyam megszakítására vonatkozó feltételeket kikötjük.
  • Az egy hetes alkotótábor szállás/ellátás és útiköltségeit a projekt fedezi. 

A résztvevők a tanultak alkalmazásával további, személyes jelenléttel kiegészült támogatással mozgóképes alkotást készítene el, melyet az alkotóhét végén egy nyilvános eseményen be is mutatnak a széles publikumnak.

Az alkotótáborra a Hargita Megye Tanácsa, ill. a Vámszer Géza Művészeti Népiskola szervezésében kerül sor, Erdélyben. Időpont: 2025.04.07-11. A szállás/ellátás/útiköltségeit a projekt forrásaiból fedezzük.

Akinek ez az időpont nem alkalmas az utazásra, keressen meg bennünket telefonon/e-mailen.

Az oktatók

Hátszegi Zsolt

Mozgóképművész és zenész, a Unigoat animációs stúdió vezetője, a Vámszer Géza Művészeti Népiskola animáció tanára. 15 éve foglalkozik az analóg technikáktól az AI eszközökig valamennyi animációs technikával, a reklám animációk mellett számos múzeumi kiállítás mozgóképanyagát készítette el.

Mihály László

Csíkszeredában élő tervezőgrafikus, fotós. 25 éve dolgozik sajtóban, több erdélyi nyomtatott újság, magazin lapterv-készítője, tördelője, weboldalak tervezője. Dolgozott újságíróként, fotóriporterként, dokumentarista látásmódját ma a kreativitással és mesterséges intelligencia képalkotó technológiáinak felhasználásával ötvözve alkot vizuális tartalmakat különböző kommunikációs felületekre.

Az Arts&AI projektről

Az Arts&AI (AI & Művészetek) az Interregió Fórum Egyesület és a Hargita Megye Tanácsa közös projektje. A projekt megvalósítását az Erasmus+ Kisléptékű partnerségek az ifjúság területén (KA210-YOU) program teszi lehetővé.

A projektet vezető szakemberek oktatási anyagokat hoznak létre fiatal művészek számára, hogy segítségükkel alkalmazni tudják az mesterséges intelligencia új eszközeit. A fiatal kézműves művészek aktívan részt vesznek a megalkotott tanulási folyamatban, és megosztják tapasztalataikat észrevételeiket egymás között a saját csoportjukban és a részt vevő szervezetek között. Ennek célja, hogy lépést tudjanak tartani az innovációval, fejlesszék művészeti tevékenységeiket, és erősítsék a kulturális cserét a partnerországok között.

A projekt fő célközönsége azok a vizuális kreatív iparágakban dolgozó fiatalok, akik képesek az AI-t számos területen alkalmazni a munkájuk során (elsődleges célközönség azok a fiatalok, akik a vizuális kreatív iparágakban tevékenykednek a kulturális örökség és funkcionális területeken).

Összesen 30 fő (15-15) magyarországi és romániai fiatal részvételére van lehetőségünk. A résztvevők között reményeink szerint lesznek olyanok, akiknek a részvétel szélesebbre nyitja a lehetőségeit, segíti őket a munka világában történő elhelyezkedésben, és utat mutat a további fejlődésükhöz is.  

A projekt száma: 2023-3-HU01-KA210-YOU-000181250

Időtartama: 2024.03.01. – 2025.08.31.

Jelentkezel?

Gyere, tanulj velünk!

Tölts fel képet a munkáid közül Max. 3 file

Kapcsolat

Borsos Lidia   I   borsoslidia@gmail.com   I   +36205129122