2019. november 25. és 26. között Brüsszelben tartották az EGT és Norvég Alap az ifjúsági foglalkoztatásért által, az aktív ifjúsági pályázati felhívás keretében finanszírozott projektek első éves tematikus szemináriumát, melyen az IPS4NEETs projekt keretében az Interregió Fórum Egyesület is képviseltette magát.
Az esemény lehetőséget kínált a résztvevők számára, hogy bemutassák a projektjeikben elért eredményeket, megosszák egymással a bevált gyakorlatokat, és tapasztalatcsere révén megerősítsék a projektek közötti szinergiákat. A program a tanulásra és a készségek fejlesztésére fókuszált az ifjúsági foglalkoztatás területén. A projektpartnerek aktív részvételre ösztönzése biztosította a mind a 26 projekt szempontjából releváns és hasznos tudásmegosztást, összpontosítva olyan közös kihívásokra, mint a NEET fiatalok elérése, készségeik fejlesztése (beleértve a motivációt és az elkötelezettséget), a helyi érdekelt felekkel való együttműködés, a munka alapú tanulás, a vállalkozói készség és a munkahelyteremtés.
Az Alap kapacitásépítő tevékenységének részeként alaptanulmány készül az ifjúsági foglalkoztatási kihívások és az ifjúsági foglalkoztatáspolitikák helyzetének elemzésére a 15+3 kedvezményezett országban. A rendezvény részeként a tanulmányban közreműködők – köztük az Interregió munkatársa, Koltai Luca – megvitatták a megközelítést és az előzetes eredményeket, majd megosztották azokat a szeminárium többi résztvevőjével.
Az alaptanulmányt – mely a projektek számára támogatási anyagként is szolgálhat – a Youth Employment Online Magazine mellékleteként teszik majd közzé, várhatóan 2020 januárjában. Az elemzés legfőbb céljai a következők:
ifjúsági foglalkoztatási kihívások és az ifjúsági foglalkoztatáspolitikák helyzetének elemzése, annak érdekében, hogy a projektek végrehajtása során lehetővé váljon a fejlesztés nyomon követése;
a fiatalok foglalkoztatását elősegítő projektek kontextualizálása;
a fiatalokat érintő foglalkoztatási kihívások, valamint az ifjúsági foglalkoztatási kezdeményezések és politikák összehasonlító vizsgálata a projektpartnerek közötti kölcsönös tanulás megkönnyítése érdekében.