A Learn THEN Play célja egy digitálisan támogatott tanítási módszertan és motivációs eszközrendszer kifejlesztése, amely a tanárok és a szülők/gondviselők együttműködésén alapul, hogy segítse a tanulók/tanulók tanulási erőfeszítéseit.

Az innovatív módszertan egy speciális IKT-támogató rendszerre támaszkodik, amely:

  • Lehetővé teszi a szülők/gondviselők számára, hogy az online játékidő iránti vágyat motivációs eszközként használják fel a tanulók/tanulók teljesítményének segítésére;
  • megteremti az iskolák és a szülői közösségek, pontosabban az iskolai tanárok és a szülők/gondviselők közötti együttműködés kereteit, hogy heti/napi szinten hatékonyan együttműködjenek a tanulók tanórán kívüli tanulási folyamatainak segítése érdekében;
  • a gyakorlatba ülteti a differenciált oktatás elveit az adaptív tanulási utak alkalmazásával, amelyek lehetővé teszik, hogy minden tanuló a saját tempójában haladjon a tananyaggal, gyorsan eljutva a legnehezebb szintekre, vagy több időt töltve az alapszintek elsajátításával.

EGY PÉLDA: A KONTEXTUS EGY ELBESZÉLŐ TÖRTÉNETEN KERESZTÜL

Judit matematikatanár egy kisváros általános iskolájában. A 8. osztályos diákjainak körülbelül a fele gazdaságilag/társadalmilag hátrányos helyzetű, akik a délutánt a közeli napköziben (tanodában) töltik. A többiek olyan családokból származnak, ahol a szülőknek kevés idejük és/vagy tudásuk van arra, hogy segítsenek a házi feladatokban. Judit igyekszik segíteni diákjainak, hogy a lehető legjobb középiskolába kerüljenek. Ehhez különböző házi feladatokat kell megoldaniuk, de a házi feladatokban nyújtott teljesítményük nem felel meg az elvárásainak. Úgy gondolja, hogy diákjai kevés segítséget kapnak a szüleiktől az iskola után, és ő magányos harcosnak érzi magát. Véleménye szerint az iskolája és a szülői közösség közötti kommunikáció és együttműködés szórványos és eredménytelen.

Tamás egy iskolán kívüli napközit vezet ugyanebben a városban. Rendszeresen fogadja Judit néhány diákját, sok más hátrányos helyzetű gyerekkel együtt. Tamás mindent megtesz, hogy segítse a házi feladataikat, de rendkívül nehéz követnie a különböző házi feladatokat, és még nehezebb motiválni a gyerekeket, akik alig várják, hogy online játékokat játszhassanak a „tanoda” oktatási céllal beszerzett tabletjein. Kevés ideje van az iskolai tanárokkal való kommunikációra, és gyakran úgy érzi, egyedül marad a problémákkal.

Niki egyedülálló anya két gyerekkel, akik közül az egyik Judit legjobban teljesítő tanulója. Szeretne segíteni lányának, hogy jó középiskolába kerüljön, de kevés az ideje és a tudása is korlátozott. Nem engedheti meg magának, hogy plusz órákat fizessen, és úgy érzi, elhagyatott.

Úgy gondoljuk, hogy megtaláltuk a lehetséges megoldást az előttük álló kihívásokra.

A projekt honlapja: learnthenplay.hu

Vélemény, hozzászólás?