2024 januárja és októbere között zajlott az EDUBOT felület tesztelése Szlovákiában. A projektben négy közép-európai ország: Lengyelország, Magyarország, Románia és Szlovákia vett részt. A projekt célja az volt, hogy új, innovatív megoldásokkal támogassa a matematika, illetve az informatika oktatását, valamint a tanulás hatékonyságát.

A szlovákiai projekt során a tanárok feladata volt, hogy a tananyagokat a diákok egyéni képességeihez és szükségleteihez igazítva alakítsák ki, valamint teszteljék az új, digitális tanulási platformot, az EDUBOT felületet. A tesztelésben összesen 261 diák vett részt, akik összesen 414,5 órát töltöttek el a felület használatával. A diákok az új rendszer segítségével saját tempójukban haladhattak a tananyagok elsajátításában, amely lehetőséget biztosított számukra, hogy saját erősségeikre és gyengeségeikre egyaránt figyelmet fordítsanak.

A projekt egyik kiemelkedő eredménye, hogy a tanárok a tesztelés alapján a diákokat különböző klaszterekbe sorolták, figyelembe véve a tanulók tudásbeli különbségeit és egyéni igényeit. Ezzel a megközelítéssel nemcsak a diákok tudása, hanem az egyéni szükségleteik is jobban figyelembe kerültek, így biztosítva a személyre szabott tanulási folyamatokat. Az EDUBOT felületen elérhető egyéni útvonalakkal való önálló munka során a diákok mélyebben elmerülhettek az informatikai ismeretekben, miközben a tanárok folyamatosan támogatták őket, figyelemmel kísérve előrehaladásukat és biztosítva, hogy mindenki saját ütemében fejlődhessen.