A Duna Régió Szakképzési Klaszter
A Duna Régió Szakképzési Klaszterének kitűzött céjai, hogy:y
- javítsa a szakképzés általános presztízsét;
- előmozdítsa a régióban a szakképzés területén zajló innovációt, javítva a szakképzés hatékonyságát és versenyképességét;
- hozzájáruljon azon fiatal generációk céljainak eléréséhez, amelyek megfelelő szakmai ismeretekkel lépnek be a munkaerőpiacra a szakképzésben;
- olyan szakképzési anyagok elkészítése, amelyek támogatják a szakoktatás szisztematikus reformját, ideértve a módszertani, digitális, informatikai, kommunikációs, konfliktuskezelési, toleranciajavító és környezettudatos elemekkel foglalkozó szakaszok kidolgozását;
A DRSZK célja összhangban áll az EU kohéziós politikájával, konkrétan az Európai Szociális Alap keretében felvázolt és támogatott célokkal. Az 1034/2013 / EU európai parlamenti és az Európai Bizottság 10. cikkének első bekezdése kijelenti, hogy „a tagállamok támogatják a transznacionális együttműködést a kölcsönös tanulás elősegítése és ezáltal az ESZA által támogatott politikák hatékonyságának növelése érdekében”;
Cselekvési kör és kezdeményezések
A klaszter tevékenysége elsősorban a következő három területre koncentrál:
(1) Az innovatív szakmai gyakorlatokkal kapcsolatos elmélet és tapasztalatok megosztása
(2) A szakképzés elméleti és gyakorlati keretének a piaci igényekhez való hozzáigazítása, szoros együttműködés kialakítása a piaci szereplőkkel
(3) A szakoktatás általános presztízseinek javítása
A klaszter kifejezetten támogatja:
(1) a kettős szakképzés megerősítését;
(2) a nemzetközi szakmai gyakorlat lehetőségeinek népszerűsítését a szakképzésben részt vevő hallgatók számára a Duna régióban;
(3) transznacionális mobilitási és hallgatói csereprogramok végrehajtását;
(4) posztgraduális kurzusok szervezését a Duna régió szakképző intézményeinek vezetői és oktatói számára;
(5) a régió hallgatóinak részvételét a belső és nemzetközi szakképzési versenyeken;
(6) elektronikus tantervek kidolgozását a különféle oktatási rendszerek bevált gyakorlata alapján, a modern információs kommunikációs eszközök alkalmazása a szakképzésben, valamint további potenciális, kiaknázatlan együttműködési lehetőségek megvalósítását.
Projektek, kezdeményezések
A szakképzés fejlesztése a munkaerőpiac igényei szerint kiemelt célkitűzés Magyarországon. E célkitűzés megvalósítása során figyelembe kell venni, hogy több mint 24 000 hallgató vesz részt magyar nyelvű szakképzésben a magyarországi határokon túl, és ennek a csoportnak egyre nagyobb része is rendelkezik magyar állampolgársággal. Ezeket a fiatalokat a magyar nemzeti humánerőforrás-fejlesztés célcsoportjai között kell tekinteni. Személyes szakmai sikerük és a magyar gazdaság középtávú teljesítménye között szoros kapcsolat van. A külföldi magyar nyelvű szakképzés ugyanolyan kihívásokkal néz szembe, mint a magyarországi. Jelen javaslat célja a magyar nyelvű szakképzés integrációjának erősítése Magyarországon kívül és azon kívül, ezáltal a Kárpát-medence gazdaságvezérelt munkaerőpiacának kialakulása és integrációja.
A javasolt fejlesztési projektnek három célrendszere van:
1. Biztosítson elegendő számú hallgatót a szakképzési rendszerben!
2. Annak biztosítása, hogy a szakképzésben való részvétel versenyképességet biztosítson a hallgatók számára annak magas színvonalán!
3. Biztosítson munkalehetőségeket munkakörnyezetben a szakképzésben részt vevő hallgatók számára!
„Fél krajcár”: a pénzügyi és vállalkozási alapismeretek terjesztése Székelyföldön
A projektjavaslat a következőkre irányul: kísérleti jelleggel olyan tartalmak létrehozására, amelyeket középiskolás diákok használhatnak, és ezek olyan tartalmainak átadására, amelyek alkalmasak a közeli munkaerőpiacra belépők pénzügyi és vállalkozói ismereteinek fokozására. jövő. Ezeket a tevékenységeket úgy hajtják végre, hogy a regionális gazdaság különleges lehetőségeire összpontosítsanak (pl. „Közös”), és fejlesszék a kísérleti és a projekt konszolidált oktatási tartalmainak kidolgozása során elért eredmények terjesztését és nyomon követését. végrehajtási szakasz.