Komáromban rendezte a projekt szlovák partnere, a Tandem az EDUBOT projekt eredményeit bemutató disszeminációs eseményt, mely során a résztvevő pedagógusok betekintést nyerhettek nem csak az eredményekbe, de megismerkedhettek a blended learning módszertan lényegével is.
Tekintettel arra, hogy Szlovákiában a tartalomfejlesztés informatika tárgyból történt, az esemény középpontjában az e tárgyban elkészült útvonalak és témakörök álltak.
Azonban a résztvevő tanárok nagy érdeklődést mutattak a matematika tantárgyban fejlesztett vizsgafelkészítő tartalmak iránt is, így, bár érintőlegesen, de megismerkedhettek ezzel a koncepcióval is.
Informatika tantárgy keretén belül 21 útvonal készült el, ebből 6 lineáris és 15 adaptív útvonal, az alábbi témakörökben:
- Számítástechnika alapjai
- Számítógépes grafika – grafikus képszerkesztés
- Szövegszerkesztés
- Munkavégzés táblázatokkal
- Prezentációkészítés
- Algoritmusok, programozás – SCRATCH
- Algoritmusok, programozás – Microbit
- Internetbiztonság
- Multimédia
A tanárok megismerkedhettek magával a felülettel is, valamint vázlatos képet kaphattak annak működéséről, illetőleg a működést segítő anyagokról, úgy, mint
- a Felhasználói kézikönyv (User Manual), és
- a Blended Learning Methodology.
Fontosnak éreztük, hogy a tanárok a felülettel és a kialakított tartalommal is dolgozó kollégájuktól, azaz első kézből is kapjanak információkat, így az egyik tartalomfejlesztő tanár által készített rövid, összefoglaló videót is levetítettük a résztvevőknek.
A rendezvény sikeresen lefolyt, a tanárok nyitottak és rendkívül érdeklődőek voltak egy olyan online eszköz vonatkozásában, amely lehetővé teszi számukra, hogy a diákokkal egyéniesített formában, és a valós igényeikhez mérten tudjanak foglalkozni.
Az eredmények követését és a rendszer általi kiértékelését is rendkívül hasznos funkciónak találták.