Examining the statistical data of the three countries participating in the project, Hungary, Slovakia, and Romania, we can rightly state that mathematics education in all three countries performs well below the average. The Smart-e Maths project aims to develop an innovative teaching methodology that contributes to more effective mathematics education through a combination of online and offline tools and personal mentoring. In the project n, we intend to create an experimental math curriculum that will help with the 5-8. developing the mathematical competencies of class students.

The lead partner of the project is the Budapest-based Interregional Forum Association. The association was founded in 1997 and aims to develop and disseminate innovative ICT-based good practices. In the course of its work, the organization has already implemented numerous cross-cutting projects. The Association for the Harghita County in Transylvania, the Corvin Mátyás Primary School in the Highlands and the New Chance Association in Hungary are participating in the project as consortium partners. A common value in all three organizations is their many years of experience in education and catching up.

Leave a Reply

A projektben részt vevő három ország, Magyarország, Szlovákia és Románia statisztikai adatait megvizsgálva joggal állíthatjuk, hogy a matematika oktatás mindhárom országban jóval az átlagon alul teljesít. A Smart-e Maths projekt célja egy olyan innovatív oktatási módszertan kidolgozása, amely on-line és off-line eszközök kombinálásával, valamint személyes mentorálás révén járul hozzá a matematika hatékonyabb oktatásáshoz. A projektben egy kísérleti matematika tananyagtartalmat szándékozunk létrehozni, amely segíti az 5-8. osztályos tanulók matematikai kompetenciáinak a fejlesztését.

A projekt vezető partnere a budapesti székhelyű Interregió Fórum Egyesület. Az egyesület 1997-ben alakult, és célja az innovatív, IKT-alapú jó gyakorlatok fejlesztése és terjesztése. A szervezet a munkája során már számtalan témába vágó projektet valósított meg.A projektben konzorciumi partnerként vesznek részt az erdélyi Hargita Megyéért Egyesület, a felvidéki Corvin Mátyás Alapiskola és a magyarországi Új Esély Egyesület. Mindhárom szervezetben közös értékként jelenik meg, hogy sok éves tapasztalattal rendelkeznek az oktatás és a felzárkóztatás területén.

Leave a Reply