A 2022 márciusa óta együtt dolgozó három szervezet a COVID okozta helyzetek korrigálására, ellensúlyozására a blended rendszerű oktatás tapasztalati úton történő fejlesztését tűzte ki célul.
- A blended learning a hagyományos, személyes, jelenlétet igénylő oktatás és az e-learning közös alkalmazása. A blended learning képzések a pedagógiai célnak, illetve a lehetőségeknek megfelelően az online és az offline módszereket osztják valamilyen arányban (nem feltétlenül 50-50%-ban). Van, ahol inkább a digitális oktatás kerül előtérbe, máshol a jelenléti oktatás megtartása mellett döntenek, néhány online megoldás igénybevételével.
A pályázati időszak első részében kérdőíves felméréssel ismertük meg az Áprily Lajos Főgimnázium, projektben részt vevő pedagógusainak és tanítványaiknak digitális kompetenciáit, szocális kapcsolódásaik jellemzőit, COVID-időszak alatti élményeiket és azok hatásait. Az eredmények figyelembevételével véglegesítettük az előzetes tréning programjaikat és közel fél éves előkészítő munka után 2022 szeptemberében elkezdődtek a pedagógus tréningek Brassóban.
Az első találkozó alkalmával élménypedagógiai tréningen dolgozott együtt és csiszolódott össze a 12 fős pedagógus csapat. A Cifra Palota Egyesület trénereivel három napon át dolgoztak a pedagógusok. Fókuszban az ítélkezés nélküli megfigyelés, az erőszakmentes kommunikáció állt, ehhez a fűszernövényekkel és agyaggal végzett munka biztosított tevékeny tapasztalati környezetet.
A projekt fő célja, hogy a pedagógusok saját megéléseik, megfigyeléseik alapján tudják a megtapasztalt módszereket beemelni a gyerekekkel végzett mindennapi munkába, valamint új, az aktualitásokból adódó helyzetekhez igazodó valós megoldásokat találjanak.
Az úton elindultunk.