Smart e-MATHS projekttalálkozó Kémesen
Budapest és Gúta után Kémesen, Baranya megyében került sor a harmadik Smart e-MATHS Erasmus+ projekttalálkozóra. A rendezvényen a projektpartnerek közül Erdélyből a Hargita Megyéért Egyesület, Felvidékről a gútai Corvin Mátyás Alapiskola, míg Magyarországról az Új Esély Egyesület és az Interregió Fórum Egyesület képviseltette magát. A szakmai találkozó célja a projekt menedzsmentjében és annak szakmai részében felmerülő kérdések tisztázása, valamint a projekt előrehaladásának áttekintése volt. A szakmai rendezvényen külsős pedagógusok, szakértők és a civil szféra képviselői is részt vettek.
Bemutatkozott a Munkácsy Albert Általános Iskola
A találkozó résztvevőit és a meghívott vendégeket Csizmazia Tibor, a kémesi Munkácsy Albert Általános Iskola igazgatója köszöntötte. Rövid bemutatójában kitért arra, hogy az iskolájukban 8 osztályban mintegy 125 gyerekkel foglalkoznak. Az iskola az ország egyik elmaradott részében, az Ormánságban – Baranya megyében – található, ahol kevés a munkalehetőség, valamint gazdasági- és demográfiai problémák is vannak. Súlyos problémát jelent a fiatalok elvándorlása, sok család csak a segélyekből tud megélni. Az iskola nagyon sokat pályázik, ilyen módon próbálják meg eljuttatni a gyerekeket nyári táborokba, tanulmányi kirándulásokra.
Az intézményvezető kiemelte, hogy 3 évvel ezelőtt az iskola már részt vett egy M’Inspire nevű sikeres Erasmus+ projektben, amellyel nagyon jók voltak a tapasztalatok. A kimeneti mérés azt mutatta, hogy a gyerekek nagyon szívesen használták a táblagépeket az órákon, és lelkesen, örömmel végezték a feladatokat.
A projekt megvalósítása közben a pedagógusok hasznos módszertani tudásra tettek szert és sokrétű tapasztalatot szereztek az IKT eszközök használatával kapcsolatban. Hozzátette, egy ilyen Erasmus+ projekt nagyon hasznos kapcsolatépítés céljából is, az erdélyi és felvidéki iskoláktól, valamint az ottani bevont pedagógusoktól szintén sok tapasztalatot gyűjtöttek össze.
Az igazgató a jelenleg futó, Smart e-MATHS projekttől is hasonló eredményeket vár. Biztos benne, hogy a gyerekek problémamegoldóképességére pozitív hatással lesz. Az intézményvezető szerint fontos, hogy az iskola a gyerekeket megtanítsa a telefonok és a digitális eszközök megabiztos használatára, mi több, motiválja a diákokat arra, hogy ezek segítségével ismereteket szerezzenek és ezek segítségével tanuljanak. Megtudhattuk, hogy az igazgató úr külön örül annak, hogy a projekt célcsoportja főleg az ötödik-hatodik osztályos diákok, mert az általános iskolákban a legfőbb problémákat az alsó- és felső tagozat közötti váltás okozza. Amikor a gyerekek a felső tagozatba kerülnek, sok új tantárggyal és pedagógussal találkoznak.
Az intézményvezető gondolatait Sárosi Ramóna 8. osztályos tanuló szavalata és Kovács Liliána Tímea 2. osztályos tanuló éneke zárta. Ezután Flachné Földinszki Rózsa mutatta be az iskola kulturális életét. Határozottan úgy gondolja, hogy az érzelmi kompetenciák fejlesztésének nagyon jó módja az iskolai színjátszókör és énekkar szervezése.
Miután Kiss Erzsébet, az Új Esély Egyesület ügyvezetője, aki egyben az esemény szervezője, összefoglalta a projekt eddigi történéseit, majd a szót Borsos Endre, az Interregió Fórum Egyesület elnöke vette át. A találkozó programja a pedagógusok, a szakértők és a civil szféra képviselőinek bevonásával megvalósult kerekasztal-beszélgetéssel folytatódott, majd teret kaptak az operatív szakmai feladatok is, mint például a már elkészült matematikai feladatok feladatmotorokba való importálása, a fejlesztői felület megtekintése és a pilot oktatással kapcsolatos ütemezés.
A találkozó egy péntek esti csapatépítő workshoppal és vacsorával zárult.